En arbeidsside/verktøy for 17. mai komitéen i Kopervik som oppdateres årlig.
OPPGAVER:
- Starte annonsesalg til programblad
- Få inn hilsen fra ordfører
- Få hilsen fra skolene
- Få hilsen fra russepresident
- Få hilsen fra hovedtaler
- Få hilsen fra kransenedlegger
- Hente inn bilder som kan brukes i programblad
- Hvem skal selge programbladene
- Hvor mange skal trykkes opp? (1.000 stk i 2022)
- Utlevering av pgrogramblad inkl. faktura til annonsører
Lyd og lydteknikere må hyres for kransenedleggelsen og til taler i parken
Konferansier må skaffes som ønsker velkommen og kan bl.a. presentere talere i parken
En må bestille krans til kransenedleggelse ved minnesmerke
Buketter må bestilles og gis som takk til hovedtaler i parken, til kransenedlegger, russepresident og konferansier
Gavekort må gis til ungdommer som leser dikt (Eks. Pizzabakeren)
Pengegave skal gis til beste innslag i barnetog og folketog (2 stk a kr 1.000,-)
Komitéen kan videreformidle denne beskjeden til BvK slik at vinnerne også kan reklameres i BvKs sosiale medier. NB. Da må det være bilde av vinnerne/toget)
Politiet må informeres om hvor togrutene går
Snakke med ungdomsskolen for å skaffe ungdommer til å bære flaggborg
Avtale med barnehagene hvilket alderstrinn som skal være med i barnetoget, samt hvor i toget de skal gå
Avtale med skolene ift. oppstillingsplass i toget
Kontakte kommunen (Bygnes), talerstol til parken.
BvK har talerstol på lageret, da må to personer inn å hente denne og bære inn til paviljongen. Lageret befinner seg under Kopervik Kebab & Isbar, spør daglig leder om kode til nøkkelboks v/døren.
En må forsikre seg om at bommen er åpen i parken.
Komitéen har eget flagg til stangen på festplassen. En person må ha ansvar for å få dette på plass samt ta dette ned igjen
Parkeringsplassen på festplassen må stenges av 16. mai
Pynting av stolper med flagg og bjørk.
Høre med ungdomsskole elever om arbeidet? Eks. via faget utvikling av varer og tjenester, kontakt isåfall lærer Kathrine Wathne på tlf. 97177119
BvK har stiger/gardintrapper til låns på lageret, ta kontakt med daglig leder for kode til nøkkelboks v/døren.
Utlevering av flagg: Må gis til speiderne før 17. mai
Frakte flaggborg fra minnesmerke etter kransenedleggelse til kulturhuset slik at disse er klar til barnetoget
Sende faktura til kommunen på blomsterkjøp
Ansvarsområder: Kan variere, oppdateres årlig
- Innhente priser til salutt og få tak i sponsor
- Søke om tilskudd i kommunen, Gassco, Haugaland Kraft, Haugesunds Avis m.m. til 17. mai komitéen
- Ansvar for regnskapet: Sende ut fakturaer til de som skal ha annonse i programblad. Det skal alltid stå minimum kr. 10.000,- på konto til neste års feiring, resterende overskudd betales ut til deltagende lag i komitéen.
- Innspill/tips fra BvKs styre ift. potensielle hovedtalere i parken
- Reklamere programblad/ program for dagen maks en uke før 17. mai i BvKs kanaler.
- Avtale med barnehagene hvilket alderstrinn som skal være med i barnetoget, samt hvor i toget de skal gå
- Endring 2023:
– -Vedr. Barnetoget: Informere barnehage om å formidle til foreldre/foresatte om oppfordring av maks 2 foresatte per barn for å ha barna i fokus Kan sendes til både SU-ledere og styret
– Alle møter opp utenfor kulturhuset hvor barnehagene venter i skolebakken til toget kommer tilbake igjen fra nordre side og henger seg på når kommer tilbake igjen. - Skudenes&Aakra sponser 17. mai program på KarmøyNytt. Innlever program innen 10. mai
Biltrafikk gatelangs og festplassen: Spesielt Karmøy kommune sine biler/hjemmetjenesten/barnevernet/PPT. Kontakt og informer etatene med festplassen. Spør Johnny om kontaktpersoner. Buss kom inn i folketoget. Kontakte/påminn busselskapet ifm folketoget
Biler inntil hotellet kan stå (el-billadere)
– Beholde tradisjon med beste innslag: Levere diplom til klasse, i 2025 kan det velges to vinnere á 1000 kr
– Politi helst to stk i både barnetoget og folketoget: Hjelp til å dirigere også ifm. trafikk
– Hovedgaten: Biler står parkert og må få påminnelse i forkant om bil må flyttes
– Idé: brosjyrer selges på også kaféer?
– Barnetoget: Positive tilbakemeldinger. MEN nasjonalsangen var startet før alle barnehagene var kommet frem. Løsning: Bakerste mann ringer kontaktperson i korpset?
– Informasjon til barnehagene: Skriv ut infoen som både kan henges opp som plakat i garderober, men også info til pauserommet for ansatte
– Flaggborgen:
– Etterlyse på Facebook. Påmeldte må ha en «stedsfortreder»? –> Nærmiljømidler: Godtgjørelse til frivillige til bæring av flaggborger etc?
Nærmiljømidler: Godtgjørelse, plakater og info, gavekort og gevinster, krans, buketter. Tilskudd fra KK? Trenger ikke være penger, kan være gavekort. Flaggborgbærere må følges opp med tlfnr og navn. Vi tar dette punktet i neste års møte for videre diskusjon.
– Folketoget: Russepresident oppfordret russen til å avvente stuping til arrangementet var ferdig i parken. Videre oppfordring i 2025.
– Beste innslag i både barnetoget og folketoget. Hemmelig komité? Hvem skal se etter vinnere?
–> Bruke sosiale medier mer for reklamering av beste innslag samt alt annen info som skal ut. Egen facebookside?
– Se etter digitale løsninger for brosjyrer som kan kjøpes i tillegg til salg av fysiske brosjyrer
Forslag til neste år:
Organisasjoner der barn er involvert prioriteres til å selge brosjyrene, ikke musikkorpset og korforeningen. Heller prioritere eks. KIL-lag, karateklubb etc.
Evt. Plan B: Byen vår Kopervik selger digitalt
Næringsmidler Per Velde: Digitalt system til salg av brosjyrene. Inntekter fordeles på 17.mai komite + BvK. Fysisk salg går til foreningene?
Digital salg kan uansett skje i tillegg om det fås et system på plass/støtte til
Oppgaver:
Oppgaver:
Oppgaver:
Oppgaver: